Välkommen till Brändö ls förening Hem och Skola rf:s webbplats! Här hittar du information om aktuella händelser.

HoS klubbar vårterminen 2024

Följ denna sida för att få info om kommande klubbar. Vi publicerar klubbarna under vecka 2 och återkommer med närmare tid snarast.

Brändö Hem och Skola (HoS) strävar efter att i samarbete med olika arrangörer ordna intressant och berikande klubbverksamhet för alla elever i Brändö LS. För att klubbarna skall vara tillgängliga för alla elever subventioneras klubbarna delvis av HoS, varpå en rimlig deltagaravgift uppbärs av deltagaren.

Klubbarna kan ha ett max deltagarantal, samt ett minimi deltagarantal för att klubben skall ordnas. Notera att start- och slutdatumen kan skilja klubbarna emellan.

Vi förutsätter att tidigare klubbavgifter är betalda för att eleven skall kunna anmäla sig till en klubb våren 2024. Vänligen notera att HoS inte skickar ut fakturor. Ifall medlems- eller klubbavgifterna utgör hinder för eleven att delta i klubbverksamheten kan familjen kontakta årets klubbansvariga Sabina Vacker / Linda Berner-Strandman på adressen klubbar.brando@gmail.com där ärendet behandlas konfidentiellt. HoS strävar efter att även kunna erbjuda dessa elever (till en rimlig mängd klubbar och elever) en möjlighet till att delta i klubbverksamheten.

HoS klubbar höstterminen 2023

Anmälningar tas emot från och med den 1.9.2023. Anmälningslänkarna och ytterligare klubbinfo publiceras då under klubbar på Brändö hem och Skolas sidor. https://brando.hemochskola.fi/klubbar/

Kallelse till Brändö ls förening Hem och Skolas årsmöte.

Medlemmar i föreningen kallas till årsmöte torsdagen den 31 augusti 2023, kl 18.30 i skolan.

På mötet behandlas stadgeenliga ärenden. Här hittar du föredragningslistanverksamhetsberättelsenbalansräkningen och resultaträkningen.

Varmt välkommen!

Styrelsen 2022-2023

Skolan börjar - höstens pirrigaste dag, för barn och föräldrar!

Vi hoppas att detta material ska ge dig inspiration och stöd för hur du kan stödja ditt barn att få en bra start på sin skolgång!

Hem och Skola-dagen på fredagen 30.9.2022!

Kom och se när eleverna från Brändö ls på fredagen 30.9.2022 klockan 9 deltar i Hem och Skola-dagens dansutmaning, där Marco Bjurström från dansskolan Step Up School har gjort videon och koreografin.

Brändös Hem och Skola-förening bjuder på kaffe och croissant - också föräldrarna är välkomna att damma av sina dansskor och delta i dansutmaningen med skolpersonal och elever!

Brändö Hem och Skola har fått 15 stycken biljettpaket (á 2 st) till Barnmatinén på Helsinki International Horse Show lördagen 22.10.2022!

Den färggranna hösten är här och så också underbara Helsinki International Horse Show. Vi

har fått 30 biljetter att dela ut i par. Har du en hästfantast hemma? Hör av dig efter

avbokningar till daniela.holm@protalk.fi

Anmälningarna för klubbarna hösten 2022 har börjat!

Åk 3-4 får nu också anmäla sig till tennisklubben fredagar kl. 15:10-16

Ni kan anmäla er till matti.raita@icloud.com

Barnets namn:

Telefonnummer till vårdnadshavare:

Klass:

Här hittar info om alla klubbar!

Till alla föräldrar

Kallelse till Brändö ls förening Hem och Skolas årsmöte.

Medlemmar i föreningen kallas till årsmöte onsdagen den 31 augusti 2022, kl 18 i skolan.

På mötet behandlas stadgeenliga ärenden. Här hittar du föredragningslistan, verksamhetsberättelsen, balans- och resultaträkning.

Varmt välkomna! Styrelsen 2021-2022.

Hör gärna av dig om du har sypunkter på vår webbplats! Skicka tips och förslag gällande innehållet till hos.brando(a)gmail.com

Betala medlemsavgiften!

Går ditt barn i någon av föreningens klubbar? Senast då är det dags att fundera på att stöda verksamheten genom att betala medlemsavgiften 15 €/familj/läseår till föreningens konto i Nordea FI43 2183 1800 0090 55. Kom ihåg att ange barnets namn och årskurs!

Stort tack för ditt stöd!

Länk till facebooksidan för
Hem och Skola i Finland: